mandag 6. oktober 2008

Vi bor i NR. 13


Jeg tenkte jeg skulle fortelle en historie om huset der vi bor.

Vi bor i nummer 13. Kalle, Bani, og jeg. Det er en gammel mursteinsgård, den er svær, rekker så langt kvartalet går. Før bodde det en dikter her, "Rulle" kaltes han. Han hadde rom i leiligheten her, nå står han som en stor jernmann der vi hver morgen går tissetur.

Dette blir ikke en vane, men siden vi bor i NR.13 (og jeg faktisk liker dette diktet) synes jeg det er på sin plass å la Rulle, eller Rudolf som han egentlig het, få et av diktene sine i hundebloggen vår:
"Jeg elsker dig, min gate
med støv og sten og sand-
en dal gjennom byen
det store ørkenland
Her har jeg alt å lengtes til,
og lenges-det er alt jeg vil.

Et hjemmlig sted på jorden
er ganske godt å ha,
så kan man si: På gjensyn
når man drar derifra. Og er det blott en gatesprekk:
man lenges der når man er vekk"
Som jeg skulle ha sagt det selv!
Av:
Emi-Pemi (Red.)

Ingen kommentarer: