fredag 5. desember 2008

En heller pinlig episode...



Av: Bani-Bangou
Jeg er Azawakh, jeg liker ikke dyrlege. På onsdag måtte jeg bite det i meg (kun ordspråk:jeg bet ikke dyrlege), og få sjekket opp øyekataren min.

Vet du hva dyrelegen sier når vi kommer inn døra?? Jo, det første dama (vet.) sier er: "JEG REAGERER PÅ LUKTEN AV HUNDEN DIN!!!!! Kanskje analkjertlene bør tømmes???!!" I alleste dager??? Vi er her for øynene!!! OG til informasjon: Jeg er Azawakh. Jeg lukter kun mild musk. Jeg lukter ikke hund og alldeles ikke HUNDEDRITT! Jeg så at matmor ble like indignert som meg, men også hun bet det i seg (hun bet heller ikke veterinæren).
Plutselig, til min store forferdelse ser jeg en bæsj klint oppå matmors støvel...Dessverre klarte jeg ikke henlede matmor oppmerksomhet til dritten, og hun oppdaget den ikke før hun kom hjem... Heldigvis oppførte matmor seg som vanlig som den bedreviteren hun er.. Hun insisterte på at det ikke var noe galt med analkjertlene mine, og at jeg IKKE skulle få dem tømt (God forby)!

Ps.Resten av undersøkelsen gikk i følge matmor meget bra etter Azawakh standard. Veterinæren er nok ikke enig i det... Men, - så hadde hun aldri hørt tales om Azawakh før, og hun skjønte ikke et plukk av hvorfor jeg er som jeg er. Heldigvis klarte jeg å renvaske mitt gode rykte...Etter listig overtalelse fikk jeg matmor til å skrive en epost til dyrlegen hvor hun forklarte om opphavet til lukten og bæsjen på skoen.. Puh! Tilslutt skal det sies at øynene mine er på bedringens vei.

Vi leter stadig etter sympatisk vet. Kan noen formidle kontakt til doktor dyrego?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var da en aldeles forskrekkelig uforskammet dyrlege! Jeg har en kjempeflink en, men det er kanskje litt langt for dere å dra til Stavanger hver gang...?
Neste gang kan du bite veten. Det er lov det når vedkommende er så frekk :-)
Vi vil ha snille dyrleger!!!

Emi og Bani-Bangou sa...

Ja, har du hørt på makan Daxán!! Denne raseismen veterinærstanden har. Bare fordi at Bani-Bangou er en Azawakh skal hun blir uglesett på denne måten..

Vi ønsker oss definitivt snille dyrleger! Jeg kan spørre matmor om vi kan skifte til vet i stavnger, men mistenker at det er langt unna Tøyen..

Mvh
Emi Pemi