onsdag 28. januar 2009

Som en løs kanon på dekk: Ringtrening med "Gerd" G.

Av: Bani-Bangou
NB: "Gerd G. " eksisterer i virkeligheten, men av hensyn til matmors frykt for nye utbrudd fra kvinnemennesket holdes hennes virkelige navn skjult.

Åstedet var et parkeringshus. Det var fuktig, kaldt og luften var tykk av eksos og Petterøes 3. Tilstede var et anseelig antall hunder og mennesker av større og mindre typer. Treneren var en dame over middagshøyden, la oss kalle henne Gerd G., Gerd Grusom.

Matmor og jeg hadde ligget i hardtrening i ukesvis. Matmor er vokst opp ringside, blandt en real flokk hunder og med hundegale foreldre-dyr. Når hun var liten var det ringtrening i steden for kveldsmat og slik har det seg at jeg har fått inn utstillingsgreiene med valpematen. Jeg kan sveve avgårde, og stille meg opp så rak og så smukk. Ingen sak. Det eneste som gjenstod på oppkjøringen til min første utstilling, var å sette treningen på prøve. Ville matmor og jeg klare dette med andre mennesker og hunder tilstede? Gerd G's ringtrening på Lørenskog var vår Generalprøve.

Første runde, jeg løper visst fint. Matmor skryter veeeeldig. Første oppstilling, - jeg fryser, men står ganske så greit. Treneren la oss kalle henne Gerd G. nærmer seg. Matmor stryker på meg... "fliiiiiink jente", jeg forstår hun ønsker at jeg skal stå som en statue for å imponere Gerd G. Plutselig og uten foranledning eller forvarsel dytter Gerd G. matmor et hakk videre inn i parkeringshuset! Hva skjer?!!!!?, tenker jeg. Er dette en del av pakka? Hvorfor har ikke matmor fortalt meg om dette??? Gerd G. brøler: "Døh, hadde du likt å samarbeide med meg hvis jeg døtta deg sånn?? HÆ?!? " Nå fårr'u behandle denna stakkars valpen din med litt respekt, du ødelegger'n jo helt!!". Matmor er ordtom. Gerd G. brølte flere ting som jeg ikke forsto. Så gikk hun videre, som ingenting.

Andre runde, matmor biter seg i tunga. Jeg biter meg også i tunga for å unngå å bite Gerd G. Oppstilling, denne gangen fryser jeg ikke så mye for jeg er så sur på Ellinor G som lyver styggt om matmor. Gerd G. nærmer seg igjen,- hun myser..... "Fliiiiink jente" sier matmor. Gerd G. stanser, åpner Petterøes- kjeften og brøler:" Nå orker ikke jeg å høre den skingrende jævlige stemmen din mer!!!! Stakkars valp som må høre den jævlig stemmen din!!!" Igjen; matmor er ordtom, rett og slett, og det er ikke vanlig!

Resten av treningen gikk, vi var ganske så flinke og vår egen dom er bestått generalprøve. Matmor ble dessverre traumatisert, men kommer seg dag for dag. Jeg har passet på å sove ekstra tett inntil henne slik at jeg kan trøste henne hvis hun har mareritt. På søndag er det utstilling, og vi er klare begge to. Gerd G. er muligens en grei dame, men akkurat denne dagen må hun ha vært hallusinert. For det første har matmor aldri dytta meg, og hun er det motsatte av hard. Stemmen er det heller ingenting i veien med! For det andre er Gerd G. en dritt pedagog, og med sitt grevinneheng kan hun aldri klare å bevege seg elegant! Det kan jeg si, for jeg er en hund;)

Terapi med traumatisert matmor.....
Jeg vurderte lenge om det skulle bli innlegg i blogg eller tupperwareboks med møkk i posten. Jeg valgte det første.

6 kommentarer:

Esther sa...

For en gorgon. Men grevinneheng, det har jeg ikkenoe tro på at ødelegger elegansen.

Utover det er dere veldig søte når dere sover.

kalle sa...

fytti katta for et monster!! Som vaktmester ser jeg meg nødt til å ta dette svært alvorlig. Den dama må feies bort og spades oppi en konteiner!!!

Emi og Bani-Bangou sa...

Takk for all støtte, kjære venner. Esther, ditt grevinneheng utgjør selvsagt et unntak:)

Kalle- det var en god ide, har aldri tenkt på det at man burde feie bort folk. Lurt.

Bani

hallo sa...

Sjokkerende. Rett og slett sjokkerende! Og så petterøes nr 3 da! Spiller hun curling eller? Isåfall kan jeg være med å feie hun bortover isen.

Merethe sa...

Akkk. jeg vil bare si... noen vil bare ikke forstå ...
Verdighet.. det er noe av det færreste av dommerne forstår-
Kommer inn i ringen som en dronning.. etc...
Hilsen Dronningen av Spania

Merethe sa...

Bit han i hekken