torsdag 30. april 2009

Svar: Shit happens!

Av: Emi-Pemi



I Bani-Bangou's innlegg "Shit happens!" synes jeg at urettsmessig mye ansvar for "episoden" blir plassert på mine skuldre. Greit,- matmor ble traumatisert av at jeg spiste "avfallet", men hvorvidt det er mitt ansvar er jeg ikke riktig sikker på.

Jeg mener vi bør se "episoden" i en bredere sammenheng, og kanskje da kan man forstå hvor det virkelige ansvar ligger. I hendene på landets politikere! Som by-hund har jeg registrert at mange av byens borgere lever et liv på siden av oss andre. Mange mangler bopel, og sover i biler ved Tøyen parken eller til og med utendørs. At de må gjøre sitt fornødne er opplagt, og da de ikke har tilgang til hverken pose eller sanitæranlegg blir det givetvis på steder som botaniskhage.

Ansvaret for dette ligger ikke hos meg, men hos landets politikere!
Min rolle i dagens episode bør derfor heller ses i lys av meg som den samvittighetsfulle samfunnsborgeren jeg er. Jeg forsøker bare å rydde opp, og hjelpe til. Ingen synes vel det er hyggelig at botanisk hage er full av illeluktende "etterlatenskaper"?

Jeg kaster med dette ballen over til rikets politikere!

1 kommentar:

Zhivago sa...

Du høres veldig smart ut. Kan du snakke litt til mor og far? De lar meg ikke bæsje i bilen engang! Og det er sikkert politikerne sin skyld det og, for de burde laget biler som kjørte på bæsj og ikke forurenset så mye!
jeg heier på din rett til å rydde opp!