søndag 1. februar 2009

Om uroligheter i heimen

Av: Esther
Menneskefolk har veldefinerte oppgaver. Ut på tur, foring, kos, å varme opp kåken til giktvennlig temperatur, og ellers holde seg i ro slik at det blir minst mulig mas med dem. Dog får de av og til slike anfall som gjør at bosituasjonen blir uholdbar.

La oss se på et case av nyere dato. Jeg har nå bodd sammen med den mørke og den lille lyse i et halvt år, og de oppfører seg stort sett som, eh, folk. Men ikke før har jeg etablert lederskap og bestemt at sofaen slett ikke trenger å ha plass til en masse mennesker så lenge det er plass til meg, så hiver de hele sofaen ut, begynner å støvsuge og dra inn både det ene og det andre. Deriblant min venninne Shiva (petrolog, snømann, personlig trener og lydansvarlig) med tilhørende menneske. Nå har menneskene flyttet på hver eneste løse del i hele huset, og jeg har måttet finne veien ut av labyrinter av spisestuestoler, småbord og grønne planter.



Heldigvis hadde de med seg en sofa.

1 kommentar:

Emi og Bani-Bangou sa...

Det ser riktig så hyggelig ut i sofakroken! Vi kommer snart på besøk!

Bani & Emi